יום רביעי, 9 במאי 2012



ב"ה

עולם החומר ועולם הרוח

בחשיבה הסינית ישנו מודל מוכר ונפוץ, הנקרא yin and yang

 ( יין ויאנג ), מודל זה מאפיין שני כוחות שדרכם ניתן להגדיר כל דבר .

כל דבר ניתן להגדיר ולהבין על ידי שני מושגים אלו yin and yang, אלו שני כוחות המנוגדים והפוכים אחד מהשני, אך למרבה הפרדוקס הם משלימים אחד את השני ומאפשרים קיום.

 yin and yang
                                                  

yin – מייצג את החומר, פסיביות, מנוחה, רגיעה, שלווה, אישה, ירח, אי עשיה, חורף, קור, וכו'


yang – מייצג את האנרגיה, תנועה, אקטיביות, עשייה, גבר, שמש, קיץ, פעילות, חום, וכו'


כל תופעה המתרחשת בעולם שלנו, ניתן להגדיר אותה על ידי שני מושגים אלו, כמובן שבכל דבר ישנו גם yin וגם yang, אך הכמות והיחסיות ביניהם משתנה, למשל פיל הוא יותר yin מאשר עכבר שהוא יותר yang.

כפי שאנחנו רואים מהציור, החלק השחור שייך ל yin, ואילו החלק הלבן שייך ל yang, בנוסף אנחנו רואים שבחלק של הyin  ישנה נקודה לבנה ( yang ), ובחלק של הyang  ישנה נקודה שחורה (yin  ), ההמצאות של ה  yin ב yang וכן להפך, הכרחית על מנת שתתאפשר תנועה וחיים, אחרת מה שקל ו yang יעלה למעלה, ומה שכבד וyin  ירד למטה.

ברפואה הסינית משתמשים רבות ברעיונות אלו, גם בטיפול וגם כהבחנה של מחלה או האדם שעומד לפנינו.

למשל : מחלה שהיא יותר כרונית ( לאורך זמן ), מתפתחת לאט, כאבים עמומים, והאדם עייף, מלא ושפוף, זאת תהיה מחלה המתאימה יותר למודל של ה Yin.

לעומת זאת מחלה אקוטית ( שהתחילה עכשיו ), עם תסמינים שמתפתחים מהר, כאב חזק, והטיפוס נמרץ, כועס עם פנים אדומות, זאת תהיה מחלה שמתאימה יותר למודל של ה yang.



בטיפול אנחנו נאבחן איזה אספקט יותר דומיננטי ומה יצא מאיזון, על ידי נקודות דיקור מסוימות, נתינה של צמחי מרפא וטיפול בטווינא ( עיסוי), ניתן לאזן את שני הכוחות האלו באדם, ולהוביל את המטופל למצב הרמוני, מאוזן וכמובן לבריאות.



                                                                                               עדיאל אדר

מטפל ברפואה סינית

0525690640



     


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה